“Als financiële instelling onder het vergrootglas van AFM en DNB de security en compliance van Office 365 en MS Teams goed inregelen”

Achtergrond

Credit Management & Investor Solutions B.V. (CMIS Group) biedt beleggers toegang tot de hypotheek- en consumentenkrediet markt. CMIS Group biedt een unieke integrale waardeketen oplossing. Er werken bij CMIS Group ca. 150 professionals in Nederland en Duitsland.

Met de distributiemerken de Hypotheekshop, huis & hypotheek en Hypokeur en hun netwerk van 250 intermediaire verkooppunten en meer dan 600 onafhankelijke financiële adviseurs (IFAs), heeft CMIS Group een marktleidend onafhankelijk distributienetwerk in Nederland.

Al bijna twee decennia heeft CMIS group een bewezen track record in de financiële dienstensector, en heeft via haar dienstverlening een onderhoud van meer dan €5.100.000.000 aan activa opgebouwd.

Digitale transformatie is niet te missen in de financiële dienstverlening. Er is de afgelopen periode strategisch geïnvesteerd in het primaire proces en de waardeketen oplossingen. Na een rationalisatie in het applicatielandschap is onlangs ook gekozen om de generieke ICT-middelen voor de medewerkers te upgraden. Hier is de keuze gemaakt voor nieuwe laptops op basis van Windows 10 en Office 365 als productivity platform.

Met deze keuze voor dit platform ontstaan nieuwe vraagstukken ten aanzien van compliance en security.

Vraag

CMIS Group had de wens om te standaardiseren op Office 365 en optimaal gebruik te gaan maken van de verschillende mogelijkheden zoals MS Teams, OneDrive en SharePoint. Maar hoe doe je dat goed en veilig als financiële instelling? Waar moeten op gelet worden, wat zijn de ‘best practices’ en wat doen we later in plaats van nu? Grote hersenkraker was de vraag: “Hoe regelen we toegang tot en beschikbaarheid van informatie op een goede manier in?”

Aanpak

Na een aantal uitgebreide workshops met het senior management van CMIS, is gekomen tot een informatieclassificatie en beheersmodel binnen Office 365. Tijdens de workshops stonden use case en nieuwe manieren van werken centraal. De taak van Adoptify bestond enerzijds uit het optimaal ondersteunen van de werkscenario’s van de medewerkers en anderzijds het zorgen voor goede en compliant data gebruik.

Er is een plan ontwikkeld en dit is stap voor stap uitgevoerd. Functionaliteit binnen Office 365 is ingeregeld en geconfigureerd. Key-users zijn betrokken en getraind om de rol van ambassadeur te kunnen vervullen. Gebruikers en data zijn gemigreerd. Medewerkers hebben een instructie gekregen over de nieuwe manier van werken en kregen in een training uitleghoe ze de nieuwe ICT mogelijkheden moesten gebruiken.

PS: Deze werkzaamheden zijn (geheel/gedeeltelijk) verricht voor onze naamswijziging: onze handelsnaam Salves Business Productivity BV is per 1-5-2019 veranderd in Adoptify Technology BV. 

Resultaat

Niet vanuit angst en onwetendheid alle cloud mogelijkheden dicht zetten; maar met beleid de mogelijkheden goed en veilig aanbieden en gebruiken. Een veilige Office 365 omgeving. Van senior MT tot aan de werkvloer helderheid over hoe er gewerkt moet worden. Samenhang van workloads en privacy settings en functies is duidelijk voor iedereen.

Heb je nog een vraag?

Suraj Panday geeft je graag antwoord.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
STAY CURIOUS

Mis niets! Ontvang maandelijks onze nieuwsbrief

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Gerelateerde berichten:

“Vrijwilligers en medewerkers zijn super blij vanwege het gebruiksgemak”

De Kindertelefoon stroomlijnt interne informatievoorziening via Sharepoint & Yammer   Kinderen die hun hart willen luchten, kunnen dit anoniem doen via De Kindertelefoon. Nemen ze contact op, dan krijgen ze…

29 mrt
BLOG

Microsoft ViVa en Work Place Analytics:

Verbinding borgen in de ‘future of work’!  Leestijd 6 minuten  Je zou het een contradictie in terminis kunnen noemen. Uit diverse onderzoeken (onder andere ons eigen onderzoek) blijkt dat veel mensen het remote werken tijdens de…

25 mrt
BLOG

Tijd vrijmaken voor meer welzijn op de werkvloer!

Inzet zinvoller maken met Workplace Analytics Alle COVID-beperkingen hebben van remote werken gemeengoed gemaakt. Sturen op welzijn én productiviteit van je medewerkers is meer dan ooit,  een permanente uitdaging voor elke werkgever. Zowel welzijn als…