“Voor jongeren is digitaal inmiddels vanzelfsprekend en analoog een uitzondering. De Kindertelefoon wil door slimme en effectieve inzet van nieuwe digitale middelen meegaan in deze veranderende verwachtingen.”

Achtergrond

De Kindertelefoon is dé plek in Nederland waar kinderen elke dag gratis vertrouwelijke gesprekken kunnen voeren over onderwerpen die ze niet durven, kunnen of willen bespreken met mensen in hun omgeving. Met een vast team van ca. 50 medewerkers en ruim 500 professioneel getrainde vrijwilligers helpen zij kinderen verder. Vanuit het hoofdkantoor in Utrecht en 7 verschillende locaties worden kinderen geholpen door te luisteren, hun vragen te beantwoorden en samen met het kind naar oplossingen te zoeken. Zo nodig verwijzen de vrijwilligers kinderen door naar de best beschikbare (specialistische) hulp.

Vraag

Hoe kunnen wij als organisatie digitaal fitter en vaardiger onze dienstverlening aanbieden? Hoe ondersteunen we onze vaste medewerkers en ruim 500 vrijwilligers het beste om optimaal digitaal te werken? Welke zaken hebben ze nodig? Hoe regelen we de processen in voor ICT en telefonie?

Hoe transformeren we naar een regie-organisatie die met een helder plan en duidelijke afspraken aan de slag gaat met de digitale transformatie?  De Kindertelefoon heeft Adoptify gevraagd als adviseur om hen met raad en daad bij te staan in dit proces.

Aanpak

Onze consultants helpen de Kindertelefoon om te transformeren naar een meer digitale regie-organisatie. We stellen digitale verwachtingen van de doelgroep centraal. De dienstverlening, de processen en afspraken met leveranciers moeten hier naadloos op aansluiten.

We hebben een SharePoint Scan uitgevoerd en een adviesrapport opgesteld om de interne samenwerking te verbeteren. Er zijn eerste pilots gestart met de inzet van MS Teams en het slimmer, leuker en productiever gebruik van de Office 365 suite.

De medewerkers en vrijwilligers hebben hun digitale veranderbereidheid en ambities via een DiGi Fit Index Scan kenbaar gemaakt. De scan heeft inzicht gegeven in het verbeterpotentieel in ondersteuning van de medewerkers bij de digitale transformatie.

Resultaat

Digitale afhankelijkheid en processen zijn in kaart en er zijn heldere afspraken gemaakt met de externe partijen waarmee op ICT vlak samengewerkt wordt. Een plan voor verdere interne professionalisering op ICT-procesinrichting en een efficiënte regievoering zijn geïmplementeerd. Een roadmap voor de verdere digitale uitrol van ICT is opgesteld. Verbeterpotentieel van SharePoint en Teams is inzichtelijk. De medewerkers en vrijwilligers zijn betrokken in het proces en hun wensen en ambities zijn bekend.

PS: Deze werkzaamheden zijn (geheel/gedeeltelijk) verricht voor onze naamswijziging: onze handelsnaam Salves Business Productivity BV is per 1-5-2019 veranderd in Adoptify Technology BV. 

Heb je nog een vraag?

Michiel Willemse geeft je graag antwoord.

STAY CURIOUS

Mis niets! Ontvang maandelijks onze nieuwsbrief

Gerelateerde berichten:

24 nov
BLOG

Digitale Rituelen: Hoe ga je met elkaar om in een digitale werkomgeving?

De Corona crisis heeft het digitaal overleggen en samenwerken (met bijvoorbeeld MS Teams) in een stroomversnelling gebracht. Waar wij voor de eerste lockdown in maart nog tegen veel weerstand en…

18 nov
BLOG

Alle updates in MS Teams die je niet mag missen: Oktober

Meer controle in MS Teams  Microsoft maakte vorige week bekend dat er dagelijks 115 miljoen actieve gebruikers met MS Teams werken. Een fanatische mijlpaal, als je bedenkt dat er tijdens de eerste corona–lockdown ‘nog maar’ 75 miljoen dagelijks actieve gebruikers met MS Teams…

VOL
17Nov

MS TEAMS EXPERTS sessie: 10 Serious Productivity Hacks

Digitaal samenwerken lukt alleen als je je op gezette tijden focust op je eigen werk en tijdens contactmomenten écht de aandacht van je collega’s hebt. Weten hoe? Schrijf je dan…