Slimmer samenwerken met nieuwe projectportalen. Medewerkers via een trainings-HUB trainen en vaardig maken voor de nieuwe manier van werken.”

Achtergrond

Mitsubishi Elevator Europe (MEE) is leverancier van hoogwaardige liften en roltrappen evenals bijbehorende (onderhouds-)diensten.

MEE is onderdeel van de Mitsubishi Electric groep, dat deel uit maakt van het Japanse Mitsubishi conglomeraat. Het hoofdkantoor is gevestigd in Veenendaal en bestaat, naast een ondersteunende kantoorafdeling, uit een uitgebreide engineering- en productieafdeling. Daarnaast is er een zogenaamde test-toren die ook gebruikt wordt als trainingslocatie voor monteurs.

Door deze unieke combinatie van faciliteiten, is MEE in staat om een ruim gestandaardiseerd liftenassortiment aan te bieden. Dankzij de eigen productie/fabriek kunnen zij ook specifiek maatwerk leveren. In het verlengde hiervan, bieden zij ook een breed scala aan specialistische diensten omtrent bijvoorbeeld liftonderhoud en liftrenovaties.

Vraag

MEE maakt gebruik van SharePoint ter ondersteuning van projecten. Ter ondersteuning van deze projecten is een projecttemplate ontwikkeld ter ondersteuning van het liftproces.

Doordat veel templates wekelijks aanpassingen vergen is er veel beheer nodig en is het niet mogelijk om document templates eenvoudig te updaten. Om dit proces beter in te richten, heeft MEE ons gevraagd een nieuwe manier om projectportalen te ontsluiten te implementeren .

Aanpak

We zijn gestart met een aantal workshops om het optimale werkproces in kaart te brengen. Er zijn solution designs gemaakt van mogelijke oplossingen. Samen met alle project stakeholders is gekozen voor een oplossing. Deze is eerst als pilot opgezet.

Na oplevering en evaluatie van de pilot is de oplossing tot een robuuste productieomgeving doorontwikkeld. Alle betrokken medewerkers zijn getraind en hebben de beschikking gekregen over een online leersysteem waarin zij, op het moment dat het hun schikt, zich verder kunnen bekwamen in de benodigde vaardigheden en kennis van het proces en systeem.

PS: Deze werkzaamheden zijn (geheel/gedeeltelijk) verricht voor onze naamswijziging: onze handelsnaam Salves Business Productivity BV is per 1-5-2019 veranderd in Adoptify Technology BV. 

Resultaat

Een goed ingerichte project portalen omgeving op basis van SharePoint 2016, die door middel van automation projecten voorziet van een gestructureerde manier van informatie opslaan, zoeken, vinden en collaboratie.

Heb je nog een vraag?

Paul Riedstra geeft je graag antwoord.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
STAY CURIOUS

Mis niets! Ontvang maandelijks onze nieuwsbrief

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Gerelateerde berichten:

“Vrijwilligers en medewerkers zijn super blij vanwege het gebruiksgemak”

De Kindertelefoon stroomlijnt interne informatievoorziening via Sharepoint & Yammer   Kinderen die hun hart willen luchten, kunnen dit anoniem doen via De Kindertelefoon. Nemen ze contact op, dan krijgen ze…

29 mrt
BLOG

Microsoft ViVa en Work Place Analytics:

Verbinding borgen in de ‘future of work’!  Leestijd 6 minuten  Je zou het een contradictie in terminis kunnen noemen. Uit diverse onderzoeken (onder andere ons eigen onderzoek) blijkt dat veel mensen het remote werken tijdens de…

25 mrt
BLOG

Tijd vrijmaken voor meer welzijn op de werkvloer!

Inzet zinvoller maken met Workplace Analytics Alle COVID-beperkingen hebben van remote werken gemeengoed gemaakt. Sturen op welzijn én productiviteit van je medewerkers is meer dan ooit,  een permanente uitdaging voor elke werkgever. Zowel welzijn als…