Slimmer samenwerken met nieuwe projectportalen. Medewerkers via een trainings-HUB trainen en vaardig maken voor de nieuwe manier van werken.”

Achtergrond

Mitsubishi Elevator Europe (MEE) is leverancier van hoogwaardige liften en roltrappen evenals bijbehorende (onderhouds-)diensten.

MEE is onderdeel van de Mitsubishi Electric groep, dat deel uit maakt van het Japanse Mitsubishi conglomeraat. Het hoofdkantoor is gevestigd in Veenendaal en bestaat, naast een ondersteunende kantoorafdeling, uit een uitgebreide engineering- en productieafdeling. Daarnaast is er een zogenaamde test-toren die ook gebruikt wordt als trainingslocatie voor monteurs.

Door deze unieke combinatie van faciliteiten, is MEE in staat om een ruim gestandaardiseerd liftenassortiment aan te bieden. Dankzij de eigen productie/fabriek kunnen zij ook specifiek maatwerk leveren. In het verlengde hiervan, bieden zij ook een breed scala aan specialistische diensten omtrent bijvoorbeeld liftonderhoud en liftrenovaties.

Vraag

MEE maakt gebruik van SharePoint ter ondersteuning van projecten. Ter ondersteuning van deze projecten is een projecttemplate ontwikkeld ter ondersteuning van het liftproces.

Doordat veel templates wekelijks aanpassingen vergen is er veel beheer nodig en is het niet mogelijk om document templates eenvoudig te updaten. Om dit proces beter in te richten, heeft MEE ons gevraagd een nieuwe manier om projectportalen te ontsluiten te implementeren .

Aanpak

We zijn gestart met een aantal workshops om het optimale werkproces in kaart te brengen. Er zijn solution designs gemaakt van mogelijke oplossingen. Samen met alle project stakeholders is gekozen voor een oplossing. Deze is eerst als pilot opgezet.

Na oplevering en evaluatie van de pilot is de oplossing tot een robuuste productieomgeving doorontwikkeld. Alle betrokken medewerkers zijn getraind en hebben de beschikking gekregen over een online leersysteem waarin zij, op het moment dat het hun schikt, zich verder kunnen bekwamen in de benodigde vaardigheden en kennis van het proces en systeem.

PS: Deze werkzaamheden zijn (geheel/gedeeltelijk) verricht voor onze naamswijziging: onze handelsnaam Salves Business Productivity BV is per 1-5-2019 veranderd in Adoptify Technology BV. 

Resultaat

Een goed ingerichte project portalen omgeving op basis van SharePoint 2016, die door middel van automation projecten voorziet van een gestructureerde manier van informatie opslaan, zoeken, vinden en collaboratie.

Deze adoptifiers kunnen je meer vertellen:

Jochem van Niel

technisch consultant

> meer

Jouke Stroosnijder

managing partner

> meer

Paul Riedstra

adoptie en change consultant

> meer

STAY CURIOUS

volg onze adoptifiers over de hele wereld!

Andere cases:

Het functioneel en technisch geweten: zorg dat wij optimaal gebruik maken van SharePoint en Office 365.

Achtergrond Het Nederlands Loodswezen is een organisatie die zich specifiek richt op het ondersteunen van registerloodsen in het uitvoeren van hun beroep. De registerloodsen zijn samen de aandeelhouder van Nederlands…

Migratie en upgrade van SharePoint naar een robuuste collaboration structuur

Achtergrond Het Universitair Medisch Centrum Utrecht, afgekort UMC Utrecht, is het academisch ziekenhuis dat verbonden is aan de Universiteit Utrecht. Het UMC Utrecht heeft ruim 1.000 bedden en meer dan…

Maak onze organisatie en medewerkers klaar voor de transformatie naar de (hybride) cloud, de nieuwe werkplek en Office 365

Achtergrond Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL) monitort het voorkomen en de behandeling van kanker in Nederland en richt zich op continue verbetering van de oncologische en palliatieve zorg. Binnen IKNL zijn…

Bekijk alle cases