Hoe start je Breakout Room sessies in een MS Teams meeting?

Wanneer je de breakout rooms (‘vergaderruimten’ in het nederlands) gecreëerd hebt, vind je die in een uitklapmenu aan de zijkant van je Teams meeting terug. Als organisator kun je de vergaderruimten andere namen geven, een ruimte toevoegen of verwijderen en deelnemers toevoegenverwijderen of wisselen van vergaderruimte. Zelf kun je ook wisselen tussen de vergaderruimten. Daarnaast kun je als organisator met elke vergaderruimte chatten, zonder dat je erin zit. 

Hoe werkt het

1

De deelnemers kunnen met ‘deelnemers toewijzen’ worden verdeeld in de vergaderruimte. Dit kan vooraf als je alle emailadressen hebt of als ze in de algemene vergadering aanwezig zijn. In het laatste geval moet je hier in de vergaderagenda rekening mee houden.

2

Bij de rooms kun je door de ‘…’ (meer opties) aan te klikken de naam van de vergaderruimte aan passen naar bijvoorbeeld een onderwerp of thema. Dit kun je voor elke vergaderruimte doen.

3

Deelnemers die nog binnen komen nadat de verdeling al gemaakt is, kunnen alsnog worden toegevoegd. Of er kan voor hen een aparte vergaderruimte worden aangemaakt met ‘vergaderruimte toevoegen’.

4

Nadat de organisator op de knop “Start vergaderingen” heeft geklikt, wordt elke deelnemer direct vanuit de hoofdvergadering verplaatst naar de toegewezen vergaderruimte.

5

De organisator krijgt te zien dat de Breakout Rooms worden geopend (‘open’).

6

De organisator kan elke ruimte bezoeken.

7

Deelnemers kunnen terug naar de ‘algemene vergaderruimte’ met de knop ‘terug’. (dus niet ‘Verlaten’ dan verbreek je de verbinding helemaal.)

Heb je nog een vraag?

Suraj Panday geeft je graag antwoord.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.